Jak nie strzelić sobie samobója w Internecie

06
Kwiecień
2018

Autor Akademia

Kategoria Aktualności / U-14 / U-15 / U-16 / U-17

BAZ04052018-0049

Maks Michalczak z agencji Abanana oraz Marek Hejmo z Biura Prasowego Wisły Kraków przeprowadzili w czwartkowe popołudnie szkolenie medialne dla trzech najstarszych drużyn Akademii. Skupili się na obowiązkach piłkarza wobec mediów i klubu oraz specyfice poruszania się w mediach społecznościowych. Szkoleniu przyglądał się Damian Dukat, wiceprezes klubu.

Spotkanie, które odbyło się w Loży Prezydenckiej Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana, zaczęło się od wręczenia Patrykowi Warczakowi nagrody KURO Piłkarza Marca. Więcej o obrońcy Białej Gwiazdy TUTAJ .

Następnie głos zabrał Marek Hejmo. Dyrektor Biura Prasowego Wisły przedstawił zgromadzonym zawodnikom z drużyn U14, U15 i U17 standardy pracy osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie klubowych mediów. Prowadzący skupił się przede wszystkim na obowiązkach jakie ma piłkarz pierwszej drużyny wobec klubu jeśli chodzi o sferę medialną i marketingową. Zwracał uwagę, że współpraca z mediami przynosi korzyści wszystkim stronom, również samym zawodnikom.

BAZ04052018-0026

Hejmo poruszył również kwestię praw jakie posiadają piłkarze jeśli chodzi o media. – Biuro Prasowe i jego pracownicy są nie tylko po to aby przekazywać dziennikarzom czy kibicom to co klub ma do powiedzenia. Jesteśmy też po to by bronić dobrego imienia zarówno Wisły jaki Waszego – przekazał młodym zawodnikom. – Tak jak na boisku, czy w szatni tworzycie zespół i tylko wspólnie możecie osiągnąć sukces, tak każdy dział w klubie, sztab szkoleniowy i piłkarze tworzą jedną drużynę i najważniejsza jest współpraca – podkreślał. Na kilku przykładach pokazał jak zachowywać się wobec dziennikarzy i mediów klubowych, a jakie postawy nie są odpowiednie i mogą przysporzyć młodym zawodnikom problemy.

O samych mediach społecznościowych i poruszaniu się w nich opowiedział Maks Michalczak, były długoletni pracownik Wisły Kraków, również jako rzecznik prasowy klubu, a obecnie PR Manager agencji Abanana Advertising, agencji współpracującej z blisko trzydziestoma firmami w Polsce. Zaczął od omówienia rodzajów mediów społecznościowych i ich udziału na polskim rynku, przedstawiając szczegółowe dane dot. korzystania z różnych nośników informacji, ale też rozrywki. – Wasz wpis na Facebooku czy Instagramie w mgnieniu oka może dotrzeć do milionów osób. Postronna osoba go skopiuje, zrobi zrzut ekranu, udostępni na swoim profilu w social mediach i nie będziecie mieli na to praktycznie żadnego wpływu. Pamiętajcie o tym – przestrzegał. Michalczak sporą uwagę przykładał do ostrożności w sieci, podając przykłady złego wykorzystywania swoich kont, np. Kamila Grosickiego, któremu włamano się na konto czy Wayne’a Ronneya (Anglik groził jednemu z krytykujących go kibiców pobiciem). – Sprawdźcie też kto wasz profil może oglądać. Ludzie niemający mnie w znajomych widzą dwa zdjęcia i tyle – tłumaczył, pokazując swój profil na Facebooku.

BAZ04052018-0031

Oprócz negatywnych przykładów złego wykorzystania przestrzeni internetowej, takich jak szukanie dziewczyny przez znanych piłkarzy w Internecie, obrażanie sędziów czy przede wszystkim nieprzemyślane udostępnianie treści na swoich profilach, były też przykłady, jak wykorzystać media społecznościowe. – Świetnym przykładem jest Kuba Błaszczykowski. On prowadzi profil dla kibiców, tam życia prywatnego nie ujrzycie. Każdy post jest przemyślany, nie jest wrzucany pod wpływem chwili – mówił. Zupełnym przeciwieństwem jest Donald Guerrier. Były zawodnik Wisły dzieli się z kibicami wszystkim, co go w życiu spotyka. – Nie jest to dobry pomysł – kwitował Michalczak. Prezentację zakończył przedstawiając młodym zawodnikom kilka prostych kroków, którymi kierując się nie będą strzelać sobie tytułowego samobója.

BAZ04052018-0024

 

Strona wykorzystuje pliki cookies - jeśli zgadzasz się z polityką cookies zatwierdź klikając - "akceptuję"
Akceptuję
x