#FitThursday: Rola śniadania w odżywianiu osób aktywnych

21
Lipiec
2016

Autor Akademia

Kategoria Aktualności

#fitthursday

Czyli na tapecie jeden z najważniejszych posiłków w ciągu dnia. Często zdarzają się poranne treningi bądź rozruchy i co wtedy? Niech każdy popatrzył w na swoje ostatnie dni i przeanalizuje swój pierwszy posiłek, który wedle wielu specjalistów jest uważany za ten najważniejszy!

Jeśli obawiasz się, że po posiłku może wystąpić odbijanie, postaraj się wstać wcześniej i nie czekaj na ostatnią chwilę ze zjedzeniem posiłku bo może się to różnie skończyć.

Na czczo człowiek pracuje mniej wydajnie niż po spożytym posiłku. Nie musi to być obfite śniadanie. Dobrze, aby trening przypadał na co najmniej dwie godziny po posiłku. Chyba, że korzystamy z zamienników, które najczęściej w formie płynniej nie obciążają zbytnio układu trawiennego. Dzięki temu posiłek nie zalega długo w żołądku tylko szybko się wchłania. Jeśli nie zachowamy odpowiedniego odstępu czasowego i będzie on zbyt krótki, musimy liczyć się z faktem, że krew odpłynie do naczyń krwionośnych towarzyszących tkance mięśniowej, co przyczyni się do zahamowania trawienia pokarmu. Niestrawiony pokarm będzie dawał o sobie znać w trakcie treningu, poprzez bóle brzucha, kolki i co najgorsze – mogą zdarzyć się wymioty a to za komfortowe podczas zawodów nie jest. Mieliśmy podobny przypadek podczas treningów zawodników pierwszej drużyny Wisły u Franciszka Smudy. Możecie starszych kolegów zapytać, ale z pewnością nie wspominają tego okresu zbyt dobrze.

Każdemu zapewne zdarzyło się zjeść za późno posiłek i mieć przez to różne przygody, z gorszym samopoczuciem na czele. Także rekomenduję przetestowanie różnych kompozycji śniadań i posiłków przedtreningowych i wybranie tej najbardziej odpowiedniej dla naszego organizmu pod względem wchłanialności.

Jeśli zależy nam na dobrym trawieniu, powinniśmy zachować również odstęp czasowy między treningiem a następującym po nim posiłkiem. Minimalna przerwa w przypadku ćwiczeń o słabej intensywności to około pół godziny. Po intensywnych ćwiczeniach powinniśmy poczekać około godziny nim spożyjemy większy, pełnowartościowy posiłek. Ten okres niezbędny jest w swobodnym odpłynięciu krwi z tkanki mięśniowej do przewodu pokarmowego.

Zdarzyło mi się spotkać w pewnym artykule specjalistę od lekkoatletyki, który twierdzi że bardzo wielu sportowców na igrzyskach olimpijskich przegrywają swoje konkurencje już na stołówce w wiosce olimpijskiej. I wiecie co? Coś w tym jest!

Wojciech Włodarczyk

Poprzednie części #FitThursday:
Rola wody w organizmie
Oczyszczanie organizmu poprzez zmianę stylu życia!
Błonnik – system oczyszczający organizm
Energia czyli dobra forma i samopoczucie na cały dzień!
Ważna rola tłuszczów!
Sportowcy jako samochody wyścigowe
Dzień meczowy – co jeść?
Jedzenie poza domem
Wprowadzanie stanu równowagi w organizmie
Regeneracja pomeczowa na wagę złota!
Odżywianie XXII wieku – naturalna suplementacja!
W życiu nie ma problemów a są wyzwania, które trzeba tylko umiejętnie rozwiązywać!
Owoce… bardzo istotny element naszego żywienia!
Słoneczna pogoda jest super, ale co z elektrolitami?

Dla chętnych zmiany żywienia oraz dopasowania odpowiedniej naturalnej suplementacji zapraszam na stronę: www.wybawcaformy.pl
logo

 

Strona wykorzystuje pliki cookies - jeśli zgadzasz się z polityką cookies zatwierdź klikając - "akceptuję"
Akceptuję
x