#FitThursday: Regeneracja pomeczowa na wagę złota!

16
Czerwiec
2016

Autor Akademia

Kategoria Aktualności

#fitthursday

Spotkania rozgrywane są co kilka dni, a zawodnicy są świeżo po zakończeniu rundy w swoich klubach. Wymagania jakie są stawiane przed współczesnym sportowcem stale się zwiększają i niestety często są oni narażeni na stres wysiłkowy jak i psychologiczny o, którym rzadko się wspomina!

Kilkanaście lat temu liczba meczów była dużo mniejsza niż w tych latach, dlatego bardzo wiele się zmieniło w kwestii odżywiania sportowców! Czas regeneracji zawodnika, który występuje co kilka dni jest bardzo mały, więc wystarczy kilka błędów i może to skutkować późniejszymi problemami zdrowotnymi. Eksploatowanie organizmu bez odpowiedniego wsparcia żywieniowego oraz suplementacji jak i odpowiedniej regeneracji skutkuje późniejszym zmęczeniem układu mięśniowego, co skutkuje powstaniem kontuzji mięśniowych, obniżeniem dyspozycji jak i możliwości motorycznych zawodnika.

Podstawy regeneracji pomeczowej to główny czynnik i najważniejszy czas dla sportowca, którego nie można zawalić. Odnosząc się do samego odpoczynku nie ma ogólnej odpowiedzi ile powinien trwać bo każdy organizm jest inny i takie szczegóły dobiera się indywidualne pod każdego zawodnika. Podstawowe etapy regeneracji zaczynają się od odpowiedniego nawodnienia. Także dla chętnych dowiedzenia się czegoś więcej na ten temat zachęcam przeczytać pierwszą część naszego #FitThursday w którym była omawiana rola wody w organizmie!

Drugim etapem jest stosowanie odpowiedniej oraz indywidualnie dobranej pod potrzeby każdego zawodnika naturalnej suplementacji! Już zdradzę, że to będzie następny temat naszego #FitThursday, ponieważ przy współczesnej technologii, biegiem życia jak i coraz gorszej jakości jedzenia to właśnie naturalna suplementacja pomaga odżywić nas na poziomie komórkowym oraz uzupełnić deficytowe składniki odżywcze potrzebne od razu po zakończeniu wysiłku. Trzecim etapem powinna być – najlepiej – zimna kąpiel. Tak więc jeżeli nie ma możliwości wejścia do specjalnej beczki to można ten mini zabieg wykonać pod prysznicem i dowolnie można stosować różną kolejność, ale należy koniecznie skończyć na zimnej wodzie
Czwarty etap wraca do naszej specjalizacji czyli pełnowartościowy posiłek, który najlepiej zrobić z ograniczeniem zawartości tłuszczu, ponieważ tłuszcz spowalnia wchłanianie białka, a organizm go po ciężkim wysiłku oczywiście potrzebuje jak najszybciej.

Ostatnim elementem jest oczywiście odpoczynek czyli po prostu pójście wcześniej spać minimum 7-8 godzin. Wtedy mamy pewność, że organizm dostał dokładnie tego czego potrzebuje.
Nawiązując do dzisiejszego meczu naszej kadry narodowej możemy tylko życzyć naszym po zwycięstwie dobrej, prawidłowej regeneracji.

Wojciech Włodarczyk
Poprzednie części #FitThursday:
Rola wody w organizmie
Oczyszczanie organizmu poprzez zmianę stylu życia!
Błonnik – system oczyszczający organizm
Energia czyli dobra forma i samopoczucie na cały dzień!
Ważna rola tłuszczów!
Sportowcy jako samochody wyścigowe
Dzień meczowy – co jeść?
Jedzenie poza domem
Wprowadzanie stanu równowagi w organizmie

 

Strona wykorzystuje pliki cookies - jeśli zgadzasz się z polityką cookies zatwierdź klikając - "akceptuję"
Akceptuję
x