#FitThursday: Najważniejszy jest plan i strategia

02
Marzec
2017

Autor Akademia

Kategoria Aktualności / U-10 / U-11 / U-12 / U-13 / U-14 / U-15 / U-16 / U-17 / U-7 / U-8 / U-9

#fitthursday 2

Dziś skupimy się na odpowiednim przygotowywaniu do pomeczowej regeneracji. W wielu europejskich klubach po meczu zawodnicy dostają różne przyzwolenia.

Często po meczach na stół wjeżdżają pizza czy inny fast food. W sumie pod kątem fizjologii jest w tym sens, ponieważ uszczuplone zasoby glikogenu który tracimy w trakcie ostrego treningu czy meczu potrzebują szybkiego uzupełnienia, czyli otwieramy „okno anaboliczne”. Nie będę wyjaśniał dokładnie znaczenia tego, ponieważ skupimy się głównie na dokładnym temacie tego artykułu.

W dzisiejszym sporcie, gdzie w niektórych ligach gra się dwa razy w tygodniu, a regeneracja jest mocno uszczuplona i nie ma często odpowiedniego podejścia żywieniowego jak i wsparcia odpowiednią suplementacją. Recepty na idealne wejście w pomeczową regenerację oczywiście nie ma, ponieważ jest wiele składowych oraz detali, które mocno wpływają na to czy zawodnik zrobi to dobrze czy też źle. Jedno zawsze jest pewne: każdy zawodowy sportowiec w ramach tego, że jest to część jego pracy powinien zrobić wszystko, co w mocy jego żeby właśnie taka receptę odszukać. Niestety zmęczenie naszego złożonego układu mięśniowego bardzo wpływa na częstsze występowanie kontuzji/urazów oraz słabszej dyspozycji zawodnika.

Jeśli miałbym napisać najważniejsze kwestie o których zapomnieć nie można po zakończonych zawodach to wyglądało by to tak:
– Nawodnienie organizmu w pierwszych godzinach (gospodarka elektrolitowa)
– Odpowiednio dobrany koktajl ukierunkowanych na szybką regenerację
– Okłady lodowe / kompresy bądź najwygodniej zimna kąpiel
– Pełnowartościowy posiłek (uwzględniając odpowiednią podaż węglowodanów w dobrym stosunku białka oraz ograniczenia tłuszczy)
-Sen / relaks / masaż

Każdemu adeptowi sportu, który trenuje na poziomie 10 godzin w tygodniu polecam chwilę refleksji nad tym czy na pewno warto przelewać litry potu na treningach, w momencie gdy robimy błąd w elementarnej części budowania naszego zdrowia przy złym użytkowaniu swojego ciała.

Na zmiany na lepsze nigdy nie jest za późno, a wiele przykładów profesjonalnego podejścia pokazuje, że naprawdę się to opłaca. 😉

Wojciech Włodarczyk

Wszystkie odcinki #FitThursday znajdziecie: TUTAJ

Dla chętnych zmiany żywienia oraz dopasowania odpowiedniej naturalnej suplementacji zapraszam na stronę: www.wybawcaformy.pl
logo

oraz

R22 Fit Club

 

Strona wykorzystuje pliki cookies - jeśli zgadzasz się z polityką cookies zatwierdź klikając - "akceptuję"
Akceptuję
x