#FitThursday: Błonnik – system oczyszczający organizm

21
Kwiecień
2016

Autor Akademia

Kategoria Aktualności

#fitthursday

Codziennie myjemy nasze ciało… ale rzadko myślimy o tym, by oczyszczać je także od wewnątrz. Nawiązując do ostatniego tematu o detoksykacji, dziś przedstawimy zalety obiecanego błonnika. Dowiecie się, jak niezbędnym jest narzędziem przy prawidłowym funkcjonowaniu organizmu.

Nasz układ pokarmowy pełni bardzo podobną funkcję do systemu kanalizacji w domu. Po prostu musi odprowadzić wszystkie ”brudy” poza nasz organizm. W tym właśnie odprowadzaniu bardzo pomaga nam tytułowy błonnik.

Poprzez kostki jelitowe w jelicie cienkim, składniki pokarmowe dostają się do krwi, a z nią do wszystkich komórek organizmu. Jeżeli będziemy prowadzić odżywianie z małym spożyciem błonnika to nie dość, że nie będziemy prawidłowo usuwać produktów przemiany materii, to w dodatku wchłanialność substancji odżywczych będzie na słabym poziomie. Bardzo istotną sprawą jest zwracanie uwagi na podstawy – te pierwsze tematy naszych wykładów maja ze sobą dużo wspólnego.

Błonnik + WODA = EFEKT

Jeżeli uważasz, że twoja dieta nie dostarcza ci wystarczającej ilości błonnika i dodatkowo masz problemy z wypróżnianiem lub próbujesz zgubić nadmiar %tkanki tłuszczowej to trzeba wzbogacić odżywianie w produkty naturalnie wysoko błonnikowe. A jest w czym wybierać:

– Pieczywo razowe lub pełnoziarniste
– Otręby oraz płatki owsiane itp.
– Kasza (gryczana, jęczmienna, jaglana), ryż brązowy, makaron razowy
– Warzywa (zwłaszcza strączkowe)
– Owoce (szczególnie suszone)
– Orzechy, migdały, pestki i nasiona (lnu, dyni, słonecznika itp.) strączkowe
– Suplementację naturalna dopasowana indywidualnie do potrzeb

Zgodnie z zaleceniami WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) dzienne spożycia błonnika pokarmowego przez osoby dorosłe powinno kształtować się na poziomie 25 – 40 gram. Ta dość duża granica wynika z różnic masy ciała pomiędzy kobietami i mężczyznami. Jeśli chodzi o dzieci i młodzież dużo zależy od wagi i stopnia rozwoju.

Zachęcamy do zwracania uwagi na to co i kiedy jemy bo to nasze paliwo! Bez niego daleko nie zajedziemy.

Wojciech Włodarczyk

Poprzednie części #FitThursday:
Rola wody w organizmieRola wody w organizmie

Strona wykorzystuje pliki cookies - jeśli zgadzasz się z polityką cookies zatwierdź klikając - "akceptuję"
Akceptuję
x