#FitThursday: Cudze często chwalicie a swego nie znacie!

15
Grudzień
2016

Autor Akademia

Kategoria Aktualności / Grupa naborowa / U-10 / U-11 / U-12 / U-13 / U-14 / U-15 / U-16 / U-17 / U-7 / U-8 / U-9

#fitthursday 2

Czyli jedzmy nasze polskie produkty. Idealny temat na przedświąteczny okres, bo pewnie wkrótce wszyscy wyruszymy na zakupy, żeby zapełnić lodówki przed Bożym Narodzeniem.
Dlaczego więc warto zaopatrzyć się w polskie produkty? Po pierwsze mamy pewność że nasze produkty nie muszą być poddawane wielu czynnością, o których sobie nawet zdajemy sprawy. Dzisiaj omówimy kilka produktów pochodzenia głownie roślinnego, które przy dobrym wykorzystaniu mogą zdziałać w odżywianiu naprawdę dużo dobrego.

Zacznijmy na słodko czyli miód. Jest nie tylko pyszny, ale ma również właściwości prozdrowotne. Bo który inny smakołyk, rozcieńczony i podany na zimno, działa przeciwbiegunkowo, a bardziej stężony i lekko podgrzany zwalcza zaparcie i poprawia trawienie? Oprócz tego wzmacnia serce, koi nerwy, ożywia mózg, goi rany. Ma właściwości antybakteryjne a niektóre bakterie zwalcza lepiej niż antybiotyki! Do tego miód świetnie sprawdza się jako kosmetyk. Warto wprowadzić miód do codziennego menu. Na drugi ogień kolejna dość słodka przekąska czyli żurawina i ona w dodatku rośnie w naszym kraju! Najważniejszą zaletą jej jest to że jest bombą przeciwutleniaczy. Ma działanie przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze. To bogate źródło witamin A, C i tych z grupy B. Reguluje poziom cukru we krwi, działa ochronnie na wątrobę i wspomaga pracę serca. Pamiętajmy że większość żurawiny w sklepach jest niestety naszpikowana cukrem także trzeba dobrze wybierać i patrzeć na skład J.

Następny produkt, którym niektórzy się zajadają to aronia. Wielu kojarzy się ona z cierpkim smakiem choć nie jest najgorzej. Sok z aronii oprócz swego pięknego, bogatego koloru, ma do zaoferowania wiele korzyści, będąc bogactwem witamin i soli mineralnych. Aronia jest owocem, który posiada silne właściwości antyoksydacyjne, które przeciwdziałają wolnym rodnikom. Przygotowany w okresie obfitości owoców sok z aronii, będzie wspierał walkę z chorobami przez cały rok.

Następnie na tapecie coś w zbroi J czyli orzech włoski. Co prawda pięć orzechów włoskich ma tyle samo kalorii co pączek, ale warto je wybrać. Zamiast pustych kalorii mamy pełnowartościowe białko i dużą porcję najszlachetniejszego tłuszczu. Jeśli nie jesz mięsa i ryb, powinieneś po nie sięgać, aby uzupełnić białko i kwasy omega-3.
Co do następnego bohatera mamy pewność, że też posiada ochronną tarczę z łupiny, a jest nim orzech laskowy i jest on owocem leszczyny. Charakteryzuje się wysoką zawartością witamin, soli mineralnych oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Stanowi źródło zdrowej energii, potrzebnej do funkcjonowania organizmu. Spożywanie orzechów laskowych sprzyja prewencji miażdżycy, chorób sercowo-naczyniowych oraz chroni przed zaburzeniami stężenia lipidów w surowicy krwi.

Idziemy dalej, a więc siemię lniane działa osłaniająco i regenerująco na błonę przewodu pokarmowego i dlatego też od niepamiętnych czasów jest stosowane zarówno w stanach zapalnych przewodu pokarmowego, jak i w chorobie wrzodowej tak żołądka, jak i dwunastnicy. Siemię lniane nie tylko odżywia, ale również leczy. Obniża poziom cholesterolu we krwi, upośledza wchłanianie glukozy w przewodzie pokarmowym. Co więcej wykazuje właściwości przeciwmiażdżycowe, przeciwnowotworowe, przeciwzapalne. Ponadto wykazano, że poprawia nastrój. Szczególnie polecam nasiona lnu osobom, które nie lubią jadać ryb.

Teraz przejdziemy do bardziej zielonej ekipy czyli właściwości zielonej pietruszki, które są znane już od ponad 2000 lat. Liście, owoce i korzenie pietruszki wykorzystywane są w medycynie ludowej od stuleci. Świeże liście pietruszki są bardzo pożyteczne i mogą być używane jako składnik zdrowego odżywiania. Korzeń pietruszki jest stosowany w leczeniu wzdęć, zapalenia pęcherza oraz dolegliwości reumatycznych. Świeże warzywa są cenionym ziołem łagodzącym bóle miesiączkowe. Pietruszka zwyczajna jest bogata w prowitaminę A, witaminę C, sole mineralne i żelazo. Następnie szpinak bo to wyjątkowo cenne warzywo liściaste bardzo bogate w witaminy i składniki mineralne. Zawiera potas, foliany, żelazo, a także witaminy C, E, K, betakaroten i witaminy z grupy B. Zasobny jest w antyoksydanty luteinę, neoksantynę oraz kwercetynę. Ze względu na duże ilości potasu, śmiało można polecić go osobom z nadciśnieniem. Szpinak jest również doskonały dla osób zmagających się z anemią, ponieważ zawiera żelazo, niezastąpione w produkcji czerwonych krwinek. Cenny jest również dla kobiet ciężarnych ze względu na zawarty w nim kwas foliowy, niezbędny w zapobieganiu wadom układu nerwowego płodu. Dodatkowo betakaroten i inne przeciwutleniacze biorą czynny udział w profilaktyce przeciwnowotworowej oraz przeciwmiażdżycowej, natomiast witaminy z grupy B, w które szpinak jest bogaty, skutecznie obniżają poziom cholesterolu we krwi.

Jak widać mamy dużo wartościowych zdrowych bohaterów w naszym polskim „menu” także zachęcam do wprowadzania ich do codziennego jadłospisu bo na pewno to zda egzamin.

Wszystkie odcinki #FitThursday znajdziecie: TUTAJ

Dla chętnych zmiany żywienia oraz dopasowania odpowiedniej naturalnej suplementacji zapraszam na stronę: www.wybawcaformy.pl
logo

oraz

R22 Fit Club

 

Strona wykorzystuje pliki cookies - jeśli zgadzasz się z polityką cookies zatwierdź klikając - "akceptuję"
Akceptuję
x